A A A K K K
людям з порушенням зору
ВІДДІЛ ОСВІТИ Клесівської селищної ради
Сарненського району Рівненської області

Перелік питань для проведення кваліфікаційного іспиту кандидатів на посаду директора КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Клесівської селищної ради

Дата: 23.09.2024 09:51
Кількість переглядів: 88

Перелік питань на перевірку знань законодавства

у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами

  1. Міжнародне законодавство у сфері інклюзивної освіти.
  2. Право дітей з особливими освітніми потребами (далі - ООП) на освіту у законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту».
  3. Основні законодавчі документи України в галузі інклюзивної та спеціальної освіти.
  4. Визначення термінів: інклюзивне навчання, інклюзивне освітнє середовище, індивідуальна програма розвитку, корекційно-розвиткові послуги (допомога), особа з особливими освітніми потребами, універсальний дизайн у сфері освіти.
  5. Прийняття рішення про відкриття інклюзивних класів/груп у закладі освіти.
  6. Створення умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти.
  7. Порядок зарахування дітей з особливими освітніми потребами у заклад освіти.
  8. Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
  9. Порядок організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти.
  10. Які умови повинні бути створені для організації навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти?
  11. Корекційна спрямованість супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
  12. Здійснення психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами.
  13. Складання індивідуальної програми розвитку для дитини.
  14. Відповідно до яких документів здійснюється освітній процес у класах/групах з інклюзивним навчанням.
  15. Які послуги надаються особам з особливими освітніми потребами.
  16. Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
  17. Завдання та принципи діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.

 

Перелік питань на перевірку знань  з основ спеціальної педагогіки

 

  1. Сутність та класифікація порушень психофізичного розвитку.
  2. Причини порушень психофізичного розвитку.
  3. Пояснити термін «діти з особливими освітніми потребами» (вказати, які діти належать до вказаної категорії і в чому полягають їхні особливі освітні потреби).
  4. Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями (легкого, помірного, тяжкого ступенів).
  5. Особливості розвитку, навчання та виховання дітей із затримкою психічного розвитку.
  6. Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням опорно-рухового апарату.
  7. Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням слуху (глухих та зі зниженим слухом).
  8. Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням зору (сліпих та зі зниженим зором).
  9. Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням мовлення (в т. ч. з дислексією).
  10. Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з розладами аутичного спектра.
  11. Психолого-педагогічна допомога дітям з порушенням емоційно-вольової сфери.
  12. Психолого-педагогічний супровід дітей зі складними порушеннями розвитку.
  13. Загальна характеристика сучасної системи надання послуг для дітей з особливими освітніми потребами.
  14. Індивідуальне навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку як форма організації корекційно-педагогічного процесу.
  15. Проблеми соціалізації, соціальної адаптації та інтеграції дітей з особливостями психофізичного розвитку.
  16. Створення корекційно-розвиткового середовища та його роль у процесі навчання та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку.
  17. Просвітницько-педагогічна робота з батьками дітей, які мають порушення психофізичного розвитку
  18. Організація проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
  19. Назвіть документацію, яку необхідно подати батькам дитини з ООП, для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

 

Перелік питань на перевірку знань з основ управління і

діяльності інклюзивно-ресурсного центру

 

  1. Система управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру: основні завдання МОН.
  2. Система управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру: основні завдання засновника.
  3. Правовий статус інклюзивно-ресурсного центру.
  4. Основні завдання інклюзивно-ресурсного центру.
  5. Порядок організації та проведення комплексної оцінки дітей щодо визначення особливих освітніх потреб.
  6. Організація надання психолого-педагогічної допомоги дитині з особливими освітніми потребами.
  7. Управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру.
  8. Матеріально-технічна база інклюзивно-ресурсного центру.
  9. Фінансово-господарська діяльність інклюзивно-ресурсного центру.
  10. Кадрове забезпечення інклюзивно-ресурсного центру.
  11. Корекційно-розвиткова робота як складова інклюзивного навчання.
  12. Співробітництво та основні принципи командного підходу.
  13. Спрямованість психолого-педагогічної допомоги інклюзивно-ресурсного центру.
  14. Порядок узагальнення результатів комплексної оцінки.
  15. В якому разі проходить повторна комплексна оцінка діяльності центру.
  16. Вимоги до фахівців інклюзивно-ресурсного центру.
  17. Якими нормативно-правовими документами регламентується робота інклюзивно-ресурсного центру.
  18. Методи та функції управління закладом.

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень